"MINI" Kézilabda - ingyenes bemutató tananyag, Kondícionális és koordinációs képességek fejlesztése
1-2. osztály  (7-9 évesek)
A kézilabda játék sikeres űzéséhez szükséges koordinációs képességek
Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

Kedves érdeklődő!

 

 

 

Ebben a leckében bemutatásra kerülnek a 7-9 éves korú gyereke/tanulók azon fizikai képességei melyeknek ez a szenzitív/érzékeny időszaka.

 

A feldolgozás során ötleteket, javaslatokat kapnak a képességek fejlesztésre.

 

Mindezek bemutatására rajzok, animációk, videó-felvételek  állnak rendelkezésre...

 

Kérem tekintsék meg azt a néhány diát melyen ízelítőt igyekszünk adni a lecke tartalmáról.

Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

1-2. osztály  (7-9 évesek)

1. A gyerekek az intenzív gyorsasági fejlődés és az igen fogékony koordinációs képzés időszakában vannak. Ebben az időszakban a bázis labdás technikai képzés, labda nélküli láb-kar együttműködésének koordinációs képzése, a magas frekvenciával párosuló mozgás és mozdulatsorok fejlesztése a kiemelt feladat.

2. A motoros ügyesség magas szintű fejlesztésére kell törekednünk úgy, hogy azon keresztül fejlesszük a többi képességet is, figyelembe véve a magas frekvenciájú ismételések számát, tehát a mozgástanulás előrehaladtával az időegységre jutó mozgásfrekvenciával való progresszív dinamikájú képzést.

3. Olyan körültekintően kell gyakorlatanyagokat összeállítani, hogy abban a sportág labdás és labda nélküli gyakorlatait alapfokon, periodikusan visszatérve, megfelelő ismétlésszámmal, egymásra épülően lehessen végrehajtani.

Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

1-2. osztály  (7-9 évesek)

4. A természetes és labdás mozgásanyag, a torna, az atlétika bázis mozgásanyaga, a különböző akadálypályák felépítésével, egyensúlyi testhelyzetekben való sor- és váltóversenyekkel gyakoroltatható.

5. A testütközést igénylő, de változatos terhelésű küzdőjátékok is megjelenhetnek már a képzési anyagban. Az intenzív ügyességi és koordinációs képzés, a begyakorlottsági szinthez igazított frekvencianövelés módszereit hangsúlyozottan alkalmazza, és a futómunkában, elsősorban az intenzív rövid távolságokra, futóiskolákra épít.

Gyakorlatok és játékok

 

Bevezetés

Az alább bemutatásra kerülő játékok csupán lehetőségek, melyek végtelen sok variációban játszhatók az osztály összetétele és előképzettsége függvényében.

 

Az egyes játékoknál általunk javasolt variációk egyben nehézségi fok szerinti megkülönböztetést is jelentenek. Ezt a különbséget fokozatonként más-más színnel írt szöveg jeleníti meg.

 

Az egyes fokozatok színei:

 

Fekete szöveg:          alapfokú képzés mindenki számára

Piros szöveg:             középfokú képzés

Kék szöveg:               haladó képzés

Gyakorlatok és játékok

 

Ki marad a végén? - Mozgáskoordinációs játék

A játékosok futásban haladnak a két alapvonal között, és megbeszélt szavakra (vagy jelekre) gyakorlatokat hajtanak végre. A jelzéseket (szavakat) az edző adja véletlenszerűen, a játékosok pedig minél hamarabb végrehajtják a megfelelő gyakorlatot. Aki nem a jelzéshez (szóhoz) tartozó feladatot végzi, vagy utoljára reagál, az kiesett. Aki utolsónak marad, az a győztes.

Variációk:

Sípjelre fekvőtámaszba ugrás, kiáltásra (helló) felugorva taps a fej fölött, tapsra helyben futás térdemeléssel.

A futás szóra hason fekvésbe ugrás, az állj szóra négyütemű fekvőtámasz, a feküdj szóra indiánszökdelés (1. ábra).

 

A dió szóra szökdelés páros lábon, sípjelre guggoló támaszba ugrás, a mogyoró szóra vállon átfordulás előre.

A gyakorlatot a játékosok labdával végzik.

Gyakorlatok és játékok

 

Fekete-fehér, fogó játék

A játékosokat két egyenlő létszámú csapatra osztjuk (fekete-fehér), majd a felezővonalnál helyezkednek el, egymástól 2 m távolságra, szemben egymással. Az edző hangosan megnevezi az egyik csapatot, akiknek az a feladata, hogy befussanak a kapuelőtérbe, mielőtt a másik csapat játékosai megérintik őket. Számoljuk a megfogott játékosokat. A csapatok ezután ismét elhelyezkednek a felezővonalhoz.

Variációk:

Minden játékosnál labda van, azonban amikor az edző megnevezi a menekülő csapatot, akkor ők labdavezetéssel akarnak bejutni a kapuelőtérbe, a másik csapat leteszi labdát és anélkül üldözi őket (2. ábra).

Gyakorlatok és játékok

 

Átadások párban kerülő átadással (1-6. osztály)

Két gyerek egymással szemben áll kosárlabda alapállásban labdával a kézben kb: 1,5-2 méterre. Feladat, folyamatos egykezes kerülő átadással továbbítják egymásnak a labdákat egyik irányban, majd a másik irányba.

Kezdő: egy labdával, először védő nélkül majd passzív védővel hajtassuk végre az átadásokat! Természetesen ez csak egy olyan szempontra épített átadás a kosárlabdázásban, ami azt mutatja, hogy legtöbbször a védőt ki kell kerülni a passzal. Az alapátadások után tanítjuk.

Közép haladó: érdemes két labdával végrehajtani a feladatot.

Haladó: Hozzákapcsolni egy labdánál az aktív védőt, ami természetesen hasonlít már a cicajátékhoz.

Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

Kedves érdeklődő!

Reméljük, hogy ezzel a néhány diával felkeltettük az érdeklődését a továbbképzési anyag iránt!

 

Várjuk szeretettel továbbképzéseinken. 

Elérhetőségeinket megtalálja a http://virtualcampus.tf.hu nyitóoldalán!