"MINI" Kézilabda - ingyenes bemutató tananyag, Kondícionális és koordinációs képességek fejlesztése
3-4. osztály (10-11 évesek)
A kézilabda játék sikeres űzéséhez szükséges koordinációs képességek
Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

Kedves Érdeklődő!

Az 1-2. osztályos tanulóknak szánt anyaghoz hasonlóan itt is bemutatásra kerülnek olyan gyakorlatok és játékok, melyek ötleteket nyújthatnak Önnek a mindennapos testnevelés megszerettetésére a labdajátékokon keresztül.

 

Itt is a legváltozatosabb páros, társas és csapatjátékokra találnak példákat, melyeket az adott tanulócsoport képességeinek megfelelően tovább alakíthatnak.

 

Tekintse át ezt a néhány diát!

Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

3-4. osztály (10-11 évesek)

1. A láb gyorserejének, a mozgások frekvenciájának és frekvencia növelésének, gyorsasági képességfejlesztésének időszaka. Ezeket különböző testhelyzetekből indulva, fordulatokkal összekötött rajtgyakorlatokkal fejleszthetjük. Az előző korcsoporthoz hasonlóan, a sor és a váltóversenyek anyagából, a gyorsaság és az ügyesség fejlesztésére alkalmas gyakorlatokat alkalmazzuk. Jellegét tekintve rövid, de nagy intenzitású mozgások végrehajtása, megfelelő mértékű pihenővel.

2. Labdával végzett technikai és alap taktikai jellegű gyakorlatok végzése, törekedve a pontos és legrövidebb idejű végrehajtásra.

3. Ebben a korcsoportban még általános mozgás ügyességfejlesztés folyik, ne specializáljunk. Egyéni és csapat kidobós játékok, célzás pontosságát és a dobás erejét növelő játékok.

3-4. osztály (10-11 évesek)

Kondicionális és koordinációs képzési feladatok 

4. Erőfejlesztés saját testsúllyal végzet sokoldalú gyakorlatokkal folyik, de alkalmanként gimnasztikai gyakorlatokat lehet végeztetni tömött labdával, kézi súlyzóval, gumikötéllel.

5. Támaszok, mászások, függésekben végzett gyakorlatok alkalmazása, mely a torna és az atlétika sportágak mozgásanyagának gyakorlatait tartalmazza.

6. Küzdő és birkózó feladatok, játékok rendszeres alkalmazása az ellenfelek testsúlyának figyelembe vételével történik. Ezekben a játékokban az erőkifejtés a dinamikus és statikus egyensúlyozást fejleszti.

7. Állóképesség fejlesztés hosszú távú és közepes tempójú (kitartó) futásokkal történik (10-15 perc). Alkalmanként, lüktető - iramváltásos futás is beiktatható (300-400m).

Gyakorlatok és játékok

 

Az alább bemutatásra kerülő játékok csupán lehetőségek, melyek végtelen sok variációban játszhatók az osztály összetétele és előképzettsége függvényében.

 

Az egyes játékoknál általunk javasolt variációk egyben nehézségi fok szerinti megkülönböztetést is jelentenek. Ezt a különbséget fokozatonként más-más színnel írt szöveg jeleníti meg.

 

Az egyes fokozatok színei:

 

Fekete szöveg:         alapfokú képzés mindenki számára

Piros szöveg:            középfokú képzés

Kék szöveg:              haladó képzés

Összegzés

Gyakorlatok és játékok

 

Rajtgyakorlatok, labdavezetéssel

A játékos különböző kiinduló helyzetekből (állás, guggolás, térdelés, ülés, hason fekvés, hanyattfekvés, fekvőtámasz egy kézzel a labdán), a kapuelőtér vonaltól, sípjelre, labdavezetéssel halad a másik kapu felé, majd beugorva kapura lő (1. ábra).

Gyakorlatok és játékok

 

Vadászlabda

 

A játékosok közül egynél labda van (vadász), aki megkülönböztető mezt visel (vagy jelzőszalagot) és labdavezetéssel üldözi egyik társát, akit megpróbál eltalálni a labdával. Akit eltalál, az felvesz egy megkülönböztető mezt (ő is vadász lesz), azonban már labdavezetés nélkül, átadásokkal haladva közelítik meg a menekülőket. Győztes az a játékos, aki utoljára marad (4. ábra).

Variációk:

A játékot két csapatban játsszuk, az egyiknél van a labda és a másik csapatból mindenkit ki kell dobniuk úgy, hogy átadásokkal közelítik meg az ellenfelet.

A játékot két labdával játsszuk.

Gyakorlatok és játékok

 

Labda kidobó játék (Bombázó)

A játékosokat két egyenlő létszámú csapatra osztjuk a két oldalvonal mentén úgy, hogy mindenkinél labda van.

A pálya közepén egy nagyobb méretű labdát (foci, kosár) helyezünk el. A faladat az, hogy a középen levő labda áthaladjon a másik csapat oldalvonalán úgy, hogy a játékosok a többi labdát arra használják, hogy dobásokkal eltalálva irányítsák azt. Dobni csak az oldalvonalról szabad úgy, hogy minden játékos az összes labdát használhatja (2. ábra).

Gyakorlatok és játékok

 

Kedves Látogató!

 

A teljes tananyag megtekintéséhez kérjük jelentkezzen továbbképzésünkre!

 

Várjuk szeretettel!